Serbien 2019: Lyssna på “Beovizija”-finalbidragen
2019-03-01 (fredag)Efter två semifinaler så har 12 bidrag (av totalt 24 tävlande) gått vidare till finalen av “Beovizija 2019” den 3:e mars där Serbiens bidrag i Eurovision Song Contest 2019 kommer att utses.
Här nedan ser ni hela finalfältet, inkl. artister, låtskrivare, bidragens titlar samt länkar till artisternas semifinalsframträdanden. Se även inför-semifinal-infon där länkar till samtliga bidrags studioversioner och live-framträdanden finns: semifinal 1 och semifinal 2.
Ett av de tävlande bidragen i Serbiens “Beovizija 2019”
“Moja bol”, Wonder Strings i Ivana Vladović
De tävlande bidragen / artisterna / låtskrivarna i “Beovizija 2019”: |
|
Startordningen i Finalen – 3:e mars: | |
1. | “Da li čuješ moj glas”, Sashka Janx (t&m: Sashka Janx, Marko Nikolić) |
2. | “Budim te”, Majdan (t&m: Nemanja Erić, Marija Vagner) |
3. | “Aritmija”, Sofija Perić (t&m: Vladimir Graić, Snežana Vukomanović) |
4. | “Nema suza”, Dženan Lončarević (t&m: Željko Vasić, Dragan Čolaković) |
5. | “Moja bol”, Wonder Strings i Ivana Vladović (t&m: Aleksandra Milutinović) |
6. | “Viktorija”, Jana (t&m: Vladimir Graić, Željko Hubač) |
7. | “Radnički sin”, Lord (t&m: Vladimir Preradović) |
8. | “Kruna”, Nevena Božović (t&m: Nevena Božović) |
9. | “Lutaš”, Ana Popović (t&m: Sofija Milutinović) |
10. | “Bela”, Ivan Kurtić (t&m: Goran Ratković Rale, Radenko Mitrović) |
11. | “Samo bez straha”, Nataša i Una (t&m: Predrag Vukčević, Marko Stojanović Luis, Petar Zorkić, Nataša Guberinić, Una Senić, Nemanja Kostić) |
12. | “Tugo”, Aleksandra Sekulić (t&m: Ana Sekulić, Filip Kuranji) |
Mer om Serbiens förberedelser inför ESC 2019 hittar ni här: “Serbien i ESC 2019”
Se även: “Lyssna på bidragen i de nationella ESC-2019-uttagningarna“
Här finns tre eventuella vinnare, gissar jag.
– “Moja bol” (Min personliga vinnare!)
– “Kruna” (Nope. Inte min grej. Jag saknar hennes låt från 2013 när jag hör denna! Den älskade jag!)
– “Da li cujes moj glas” (Ja… varför är denna populär? God knows why. Men, jaja. Den är populär, inte värt att blunda för)
Ok stor helg för ESC. På lördag har Finland med tre bra bidrag i sin final. Norge med två bra bidrag har sin och likaså har Portugal med två bra bidrag. Sen på söndag blir det än större då Moldavien ställer upp med ESC-historiens bästa bidrag. Serbien har också de ett mycket bra bidrag i sin final. Fem intressanta finaler på två dagar 🙂
FINLAND: Tar oss ut i ett tre-bidrags slag. Alla tre godkänner jag men jag blir mest nöjd om “Superman vinner och minst nöjd om “Release me” vinner:
NORGE: Påstås ha 10 bidrag. Har de? För mig är det två riktigt bra bidrag och åtta bidrag som jag knappt ens minns från sekund till sekund. Har det någonsin känts mer klart vilka två det handlar om? “En livredd mann“, Kjetil Mørland är min etta men jag är även nöjd med “Spirit in the sky“, KEiiNO.
Kan det omöjliga inträffa och ingen av dessa vinna? Ja Tjeckien 2019 är tyvärr ett bevis på att det bästa kan förlora och det sämsta vinna. Om då det värsta skulle hända då vinner “Mr. Unicorn“, D’Sound
PORTUGAL: Lär ju vara klar redan på förhand menar många på så varför ens bry sig. Ja kanske för att det bidrag som det hävdas ska vinna lätt är ett av de två jag absolut inte vill ska vinna. Kanske även för att det dessutom är så att här finns två bra bidrag enligt mig. Dessa är “Igual a ti”, NBC och “A dois“, Calema. Det bidrag som sägs vinna är det bidrag jag tycker näst sämst om i Portugals ttagning men än värre är “Pugna”, Surma.
—————————————————————-
SÅ TILL SÖNDAGEN:
MOLDAVIEN: Behöver inte ens säga något. Det räcker med länken till fulla versionen innan nedklippt till tre minuter. Absolut etta alla kategorier
https://www.youtube.com/watch?v=AOkRF6PBg_w
SERBIEN: Ett bidrag i Serbien har för mig hela tiden varit i egen klass och det som gjort det än mer solklart för mig är att de flesta av mina små utmanare redan är borta. “Moja bol“, Wonder Strings i Ivana Vladović måste ju bara vinna och “Radnički sin“, Lord måste bara INTE vinna.
——————————————————————
Georgien vet jag ingenting om. Islands startfält är lindrigt sagt undermåligt. Sveriges bryr jag mig som bekant inte det minsta om. Har dessutom bara hört två bidrag.
Micke: För din skull bör du veta detta 🙂 Moldavien har sin final imorgon, inte på söndag.
Två bidrag? Vilket är det andra må jag fråga? Anna Bergendahl är ju det ena vet jag. Men jag har två låtar jag vill ha dina åsikter om. Men jag respekterar din ovilja att lyssna på MF-låtar så inte skickat än. Men då har du kanske hört en av dem iaf? 🙂
@Adri, min regering älskar ett bidrag från MF i år. Såg på henne att hon var ledsen över att jag inte ville lyssna på det. Jag är satt här för att göra min regering lycklig och inte ledsen så det var inget svårt beslut att bestämma sig för att lyssna på hennes bidrag. Det var Jon Henriks bidrag.
Jaså har Moldavien sin final imorgon? Läste alldeles nyss på ett ställe om “Moldavien final på söndag.” Konstigt men säger du det så litar jag på det 🙂
Micke: Ahh inte den jag var ute efter, men åhwell. En av mina favoriter iaf. Anna B är min silverplats och Jon H min femteplats 🙂 Båda är värdiga representanter. Finalplatsen lär vara reserverad åt Anna imorgon. Du gillar ju Andreas Johnson, men imorgon ställs han i duell mot Anna. Och jag ber att Anna går vinnande ur den duellen! 🙂 med det sagt… för första gången sen 2010 har han en vettig låt.
Moldavien skukelle ha en semi på lördagen, och final på söndagen som jag förstod det. Men iom det låga antal bidrag som gick vidare blev semin inställd 🙂
@Adri om du så gärna vill så kan jag lyssna på dina bidrag om du kan garantera mig att de är fria från dutt dutt syntar och robotdansare. Men då ska de verkligen vara det 🙂
Micke: Just det kan jag garantera. Trots att jag iofs aldrig förstått mig på dem begreppen. Men med tanke på att båda bidragen framförs ensamma av artisterna så lär det väl va lugnt på den fronten. Och syntar??? Well, vad jag förstått är det nåt som framträder i upptempolåtar och båda låtarna är ballad och/eller midtempo.
Alltså egentligen är inte dessa låtar så speciella per se. De är inte de mest unika direkt. Men det är mina favoriter helt enkelt. Och de andras åsikter vet jag ju redan. Bara dina kvar.
Jag har ju talat högt om årets MF. Hela min topp 14 skulle vara min etta i ESC (at the moment – förhoppningsvis höjs standarden snart).
Och då är min topp fyra överlägsen! 🙂 Men den ena, silverplatsen (Anna B) har du redan hört, och den andra, min fjärdeplats, fick tyvärr se sig utslagen så det vore poänglöst att välja den. + hur oförutsägbar du än må vara garanterar jag att du inte hade gillat den (dock inga robotdansare där heller, TROR inga duttsyntar heller).
Så då min vinnare, och min bronsplats.
Du är hård mot MF, och därför för din skull tar jag en i taget så jag inte överbelastar dig.
Jag börjar med min favorit. Den är en av de vinsttippade. Eftersom jag aldrig litar på mina favoriter, och än mindre när ESC 19 inte gått min väg gissar jag det blir en tredjeplats eller nåt. Men hoppet finns kvar.
Vad kommer du tycka? Well… som sagt, du är hård mot MF men jag tror inte du kommer lida i alla fall. Och jag tror du gillar tjejens röst iaf. Hon blev känd i idol för sin distinkta mörka röst. Det gillar ju du, MEN tyvärr tonar hon ner den här. Och sjunger betydligt ljusare än vanligt. Låten är fortfarande överlägset bäst dock!
https://m.youtube.com/watch?v=-Sz4Wad2wJA
Som sagt tror jag aldrig allt för hårt på mina favoriter, men den har absolut vinstchans. Och vinner den så är det det bästa från oss sen Loreen 2012. Sorry Måns och Sanna, men det här spöar er!
@Adri, ok jag har lyssnat men jag kommer inte att säga något nu. Både för din skull och låtens. Jag måste höra den minst tre gånger först. Just nu hinner jag inte mer men jag ska. I promise 🙂
Moja bol till Tel Aviv, ingen diskussion. Beovizija är ungefär det jag hoppades att Dora hade kunnat vara. Många fler kraftfulla bidrag med större mening inom sig. De före detta jugoslaviska länderna har inte kommit topp 10 sedan Zejlko 2012. Det är sjukt. Moja bol = min smärta har all chans att komma topp 10 i finalen och Serbien kan ta sig väldigt långt i år. Den här kommer gås igång av de som är lite lätt nostalgiska dessutom. Ingen fullträff men ett väldigt starkt försök.
Micke: Well, det låter ju inte bra. Men jag hoppas isf den växer med antalet lyssningar. Annars så får jag lov att säga att du är lite ovettig. Jag menar… den låten måste man ju tycka om! 🙂
Nej Adri, det måste man inte ;p Stå på dig Micke! 😀
Marcus, Marcus, Marcus… rensa öronen, för någonstans i dina hörkanaler hamnar ljuden fel. Skämtar såklart. Kom med åsikter allt du vill – men jag förstår inte hur man kan uppskatta ”Telemoveis”, mestadels oväsen, men inte ”Hold you” som bäst beskrivs som eargasm! 🙂 Vi är på olika planeter, kompis!
Fortsatt off-topic, men men…
https://youtu.be/fcVPCRIs87c?t=940
Vad tycker ni om den akutiska versionen, med bara Conans röst och en cavaquinho? Får den er som inte gillar låten att upptäcka något nytt i den i alla fall?
Haha Adri! Vi skrev om varandra därigen, och både skrev om Telemoveis 😀
Som sagt, jag hör en kompetent låt. Men där stannar det. Det finns inget som lockar in mig i låten, inget drama, det bygger inte upp till nått. Den puttrar på, Liam ligger med kameran och Hanna wailar sig blå, och sen är det slut.
Adri och Marcus. Tror ni missförstod mig lite där 🙂 Oavsett om jag ger låten Adri gav mig 0, 5 eller 10 i betyg så hade jag sagt samma sak där. Jag vill inte yttra mig om den då Adri ville jag skulle lyssna på den och då vill jag lyssna tre gånger innan jag uttalar mig 🙂
Vi har t.o.m olika uppfattningar om artisterna för det är ju Hanna som bär låten. Liam är duktig och bra och nödvändig, men jag känner att Hanna bär honom mer än tvärtom.
Och tyvärr tror jag inget kan få mig pro ”Telemoveis”. Jag har lite problem med Conan också.
@Adri och Marcus, jag blir tvingad att lämna bloggen en halv / hel dag (är bara här på en snabb visit, kan inte återkomma förrän i natt tyvärr) och plötsligt så handlar det bara om ”Telemoveis” och ”Hold you”??? 😉
Skämt åsido, det är det jag gillar med att ha kommentarsfältet öppet, att andra åsikter och kommentarer om andra än mina personliga favoriter får utrymme vilket gör att bloggen får lite fler dimensioner och att jag blir inte blir lika chockad när slutresultaten i de olika finalerna presenteras. 😀
Som sagt, intressant hur olika man kan uppfatta bidrag… men jag hör verkligen inte det ni hör i de olika bidragen. 🙂
@Adri, har nu lyssnat på tre av bidragen i årets MF. Ett (Annas) för att jag ville själv och de andra två för att andra ville det 🙂
Min ranking av dessa:
1. Anna Bergendahl
2. Jon Henrik Fjällgren
3. Hanna & Liamoo
Tre bra bidrag? Tre dåliga bidrag?
ANNA: Typ av musik som jag även gillar irl. Nu är vi i MF och då ger jag den (8/10) Mer än bra i betyg. Om jag dock för en kort ska ta in den i mitt vanliga musiktycke så får den (7/10) Bra. Go for it Anna. Give them hell. Pratar om alla dåliga ursäkter till människor som gjorde våld på dig och allt vad medmänsklighet är efter ESC 2010.
JON HENRIK:Det är detta som är ESC för mig. Inga jädra radiohits utan musik djupt ur folksjälen. Inget jag skulle lyssna på irl men här älskar jag det. Har gillat alla tre bidrag Jon Henrik haft med men sätter hans första bidrag först. Älskar det bidraget med sång, jojk och det udda dansparet som ser så löjliga ut att de bara blir helt underbara. Tillbaka till hans bidrag i år. Betygssättning samma som för Anna.
HANNA & LIAMOO: Då var vi vid din låt då Adri. Sicken jädra skit! Är det dessa ord du väntar dig kanske? 🙂 Nej då inte ens i närheten. Det här är tvärtom ett gott hantverk som för mig håller bra klass i ESC men inget jag skulle slänga mig över irl. Märker att du och Marcus har väldigt olika åsikt om detta bidraget och om artisternas röster. När det gäller rösterna stödjer jag ingen av er direkt. Absolut inte dåligt, absolut ingen mästarklass. När det dock gäller själva låten lutar jag mer över till din sida Adri. Jag ger det (7/10) Bra. Ett gott hantverk som sagt. En låt jag absolut skulle vara nöjd med som representant för Sverige 2019.
Har alltså lyssnat på tre MF-bidrag 2019 nu och alla tre tycker jag är bra. Positivt? Absolut. Betyder det något? Förmodligen inte för någonstans bland bidragen finns säkert någon kille med en skärande falsettstämma som kryper upp och tar hem vinsten. Eller möjligen som måste dölja dålig röst eller dålig utstrålning, stelhet or whatever bakom robotdansare.
Något likt detta kommer att vinna. Jag hoppas innerligt jag har fel. MF 2019 får mer än gärna ge mig en rejäl käftsmäll men samtidigt, jag är en snubbe som står stadigt på jorden på mina två ben och har svårt att tro på ett sånt mirakel. Men som sagt motbevisa mig gärna. Jag erkänner mer än gärna att jag hade fel 🙂
Nu är ju båda dessa bara mina andraval men visst vore det härligt med två jojklåtar från Sverige och Norge 🙂 Ger lite energi till tävlingen. Nu tycker jag Jon Henriks låt i sin helhet är bättre men den norska mellan 1.58-2.28 slår det mesta. För att inte tala om de sju sekunderna mellan 2.46-2.53 🙂 När det gäller de sju sekunderna blir jag samtidigt lite sur på ESC. Jag förstår iofs bestämmelsen att inga låtar får vara över tre minuter men det tar också ett strypgrepp på en del låtar och moment. Dessa sju skulle givetvis varit det dubbla minst. Låtens själ dödar man inte med ett strypgrepp. Synd det hade kunnat bli än bättre
Micke: Jag kan inte lova avsaknad av falsett, även om jag för närvarande inte komma på någon faktiskt. Eller jo en, men jag tror inte ens den falsetten var medveten. Jag tror bara han ”råkade hamna där” (det är inte mycket bättre dock).
Men dock det där med robotdansare tror jag nästan jag kan lova inte var med. Om jag då förstått din definition av det. Eller då finns det två gränsfall.
En snubbe som tävlar ikväll och troligtvis åker ut. Och gör han inte det så spelar det ingen roll, för han vinner inte. Han får så mycket hat tyvärr, så jag gissar nästan han kommer åka ut på ren taktikröstning.
Och sen en tjej som redan åkt ut.
Det är dem två fallen som i mitt fall kan skrivas under hos ”robotdansare”. Sen finns det andra som har dansare, grymma sådana som dansar väldigt synkat och snyggt. Men… well det är ju det dansare gör. Men om jag förstått rätt handlar robotdansarna snarare om funktionen, att dölja eventuella talang-brister i artisten.
Och då finns bara de fallen hos mig. Snackar vi dansare öht finns där väl några fler, inklusive Jon Henrik och typ… Jan Malmsjö. Sen finns då Anna Bergendahl som faktiskt borde ha dansare, då framträdandet är så statiskt. Jag stör mig.
Tack för att du lyssnade. Du verkade ju vara mer på min sida än Marcus, men en bit ifrån min ecstasy vad gäller den låten. Enda saken jag ogillar egentligen är snubbens ”Hey” i slutet. För jag tycker bara det verkar som stt han tänker ”Nu slänger jag in ett Hey här, så får jag sista ordet”. Säkert inte så som någon resonerat. Men jag tänker så 🙂
Ahwell. Moving on.
Jag tar den andra låten nu här också. Lyssna när lusten faller sig på, och tiden tillåter. Jag vet som sagt inte om du kommer tycka om det, men jag känner iaf att du inte kommer lida 🙂 Hade jag känt av ”Micke-varningslampor” så hade jag låtit dig upptäcka dem på egen hand 🙂 Så jag menar alltid väl iaf.
Denna artist är lite speciell. För av någon anledning gillar inte svenskar henne, överlag(!!). Det klagas här på bloggen, och andra bloggar, och ”proffesionella” recensioner om hur ”tråkig” hon är.
Att hon sjunger grymt, att hennes röst är fine. Men att hon är så tråkig. Jag tror(!) det var Johanna som t.o.m kallade henne för den tristaste som någonsin stått på MF-scenen. Det gör mig lite ledsen för hennes (artistens) skull. Jag tycker också det är för hårt. Hon berör mig i alla fall.
Men sen kan man klippa till utländska ESC-medier. Där verkar hon riktigt populär. Sverige hånades förra veckan för att hon inte skickades direkt till final. Istället blev det Andra Chansen ikväll och jag BER på bara knän att hon tar finalplatsen hon förtjänade redan förra veckan.
Detta är en av få låtar jag verkligen känner en koppling till. Jag är inte en person som bryr mig så mycket om saker och ting. Jag är personifieringen av en axelryckning.
Därför relaterar jag inte allt för ofta till låttexter. Men denna låt. I denna låt känner jag mig lite hemma ändå. Denna låten pinpointar exakt varför kärlek suger. För varje gång man tror man känner det, så slutar det ändå med att man istället känner igen sig i denna låt…
Detta är alltså min bronsplats.
Jag hoppas du gillar den. Eller framför allt hoppas jag iaf att du inte tycker artisten är tråkigast i Sverige. Tycker du det så skriv det 🙂 Det rör ju inte mig så… men jag förstår bara inte 🙂
https://m.youtube.com/watch?v=pwJaeOU6B3o
Eller jo, det finns fler falsettkillar. Men de har åkt ut faktiskt (jodå, det kan allt hända faktiskt, även i MF 😉 ).
@Adri, jag gick bara in och kollade 10 sekunder på länken. Hon var inte gammal du 🙂 Kommer att lyssna tre gånger även på den. I promise. Tid har jag tro inget annat. Är som ett paket här just nu men det blir bättre för varje dag 🙂 Är dock lite för splittrad just nu för att ge låten tid. Vill ju givetvis ge den en ärlig chans eftersom du vill det.
Jag vet ingenting om hur Jan Malmsjö sjunger och uppträder nu som 80-90 åring men en sak är säker. Har han bara 70% kvar så överglänser han lätt övriga deltagare..
Jag har ingenting emot dansare Adri men när det blir typ Danny Saucedos dansare 2011 då blir det inte bara löjligt, det blir patetiskt. Vad gäller falsett kan det förstöra mycket för mi. Nu vill jag att Pinglan tar sina två händer och lägger dessa över sina två ögon så hon inte läser det jag skriver nu 🙂
Börja nu Pinglan. Upp med dem nu: “Ok då kör vi Adri Pinglan har en favvis bland de klara bidragen i år. Jag har svårt för den av två anledningar. 1. en mindre nogräknad artist hade ett riktigt kanonbidrag i uttagningen som hon inte ens ställde upp med i finalen. Den borde ha vunnit. 2. Alltså när killen i pinglans favvis går upp i falsett då skär det så starkt i mig att jag får ta till alla krafter i världen för att hålla kvar kläderna runt kroppen då de blivit helt sönderskurna. Men sen är grejen den att jag i övrigt tycker riktigt bra om bidraget. Men varför kunde de inte haft någon falsettpolis som stått där med batongen och stränga order om att hålla falsett borta.
Nu kan du läsa igen pinglan. Jaså du Adri inga falsettnissar eller robotdansare kvar. Det låter ju positivt 🙂 Då hoppas jag på det då. Regeringen sa dock efter en deltävling, (Nån av de två sista tror jag) att det var tur jag inte kollade för jag hade definitivt inte gillat en av vinnarnas röst. Inte vet jag 🙂
Adri, snälla sluta tyck illa om dig själv. Du är tvärtom unik precis som alla andra. Du har precis som alla andra egenskaper som andra avundas dig. Alla har detmen tyvärr inser inte alla det
Micke: Jag vet inte hur gammal hon är. Sina ”early twenties” gissar jag. Jämnårig med mig kanske? Blir 23 år. Hon är inte över-ung i alla fall. För detta är redan tredje gången hon är med 🙂 Hon kom sjua 2016, och nia 2017.
Jan Malmsjö lyckades ju komma på min goda sida. Då jag genuint gillade låten (på förhand trodde jag han skulle få en liten ”token senior”-låt med lite hurtighet i för humorns skull, men det var en riktig låt 🙂 ). Men tyvärr är han ju inte den han en gång var. Han hade svårt att hänga med i låten och tappade texten i början.
Det kan handla om ålder. Men också lite avsaknad av ”bry”. Man har ju märkt att gamlingar bryr sig inre så mycket om vad folk tycker överlag. De är så trygga i sig själva att de gör sin grej helt enkelt. Och Jan ville inte ens vara med sa han. Han sa själv att hans tid för denna typen av sammanhang är förbi (sorgligt), men att han ville göra det som en rolig grej efter Björkman tjatat då det ändå blev som ett 50-årsjubileum för hans senaste deltagande 🙂
Jag tror genuint inte ens Jan ville gå vidare.
Som sagt, jag tycker varmt om Malmsjö nu. Men virrigheten som tyvärr ändå lös igenom gjorde så hans uttåg var förtjänt 🙂 Men han kan vara stolt. Och jag blev iaf jätteglad över att han inte kom sist!
Som sagt inte vad jag kan definiera som falsettnissar (förutom då han som ”råkade” hamna där vad jag tror). Och robotdansaren som troligtvis åker ut idag pga den massiva mobb sångaren har mot sig. Men var du lägger din ribba, I don’t know.
Likväl tror jag jag vet vem din regering snackar om. Men falsett skulle jag inte beskriva det som. Falsett är ju nåt man styr över. Man hamnar ju inte bara där. Denna kille har ju en ljus röst helt enkelt. Han peakar ju inte uppåt i en falsett, inte så som jag kommer ihåg nu iaf. Men han har en väldigt ljus, ganska omogen, i mina ögon, röst.
Han träffar tonerna och sådär. Och vissa gillar ju de rösterna. Därför fullkomligt vägrar jag att säga att han inte kan sjunga, eller dyl. Det är helt enkelt inte min typ av röst. Och inte din heller, så för oss båda hoppas jag inte han vinner 🙂 Tror inte det heller tbh.
Jag vet inte om jag vågar bemöta det där sista stycket, för jag tycker väl inte jag skrev nåt om att tycka illa om mig själv ovan. Jag lovade att sluta sprida självhat här eftersom du tyckte det var jobbigt 🙂
@Adri, jaså jag tyckte hon såg mycket yngre ut. Oavsett vilket är det inte ålder som avgör om de kan prestera eller ej, till skillnad från röstningen då.
Min ribba!!! Det är inte jag som dikterar villkoren Adri 🙂 Jag kan köpa att man slänger in lite falsett här och där (frågan är bara varför med tanke på hur hemskt det låter) men inte när man gör låten till en falsettlåt typ Sverige 2018. Jag hörde ju Benjamin framföra den utan falsett vid annat tillfälle. Blev ju en helt annan och bättre låt.
Jag har inte en susning om vad det är för artister i finalen. Minns bara att regeringen sa att jag definitivt inte skulle gilla en av dem och jag vet att det var från deltävling 3 eller 4.
Nej, jag tycker aldrig för egen del att det är jobbigt när folk inte mår bra. Tycker bara att det är jävligt tråkigt att det ska vara så och som den jag är vill jag alltid dit 🙂
Mitt intresse den här helgen i ranking:
STORT INTRESSE:
1. Moldavien (En superlåt är med)
2. Norge (Två riktigt bra låtar är med)
3. Serbien (En riktigt bra låt är med)
4. Portugal (Två bra låtar är med)
5. Finland (Alla tre köper jag)
LJUMMET INTRESSE:
6. Georgien (Känner inte till en enda låt)
OINTRESSE:
7. Island (Bedrövliga låtar)
8. Sverige (Bara inte intresserad)
Micke: Som sagt har röstningen ändrats så alla ålderskategorier har samma makt. Många kritiserar den regeln, däribland Pinglan själv har jag för mig. Och jag förstår kritiken eftersom en röst inte längre är värd lika mycket. Det blir väl orättvist när någon som fått fler röster ändå hamnar på botten.
Men syftet är ju att hitta nåt som ska representera Sverige. Det är ett helt land så då måste hela befolkningen få lika delar makt 🙂 Jag ser iaf fram emot vad det kan bli för outcome.
(Jag hade velat dra in röstningen ännu mer… jag vill inte att barnen ska vara en ålderskategori. Barn behöver inte makt)
Som sagt, jag hoppas du gillar mina två låtar. Och den ena verkar fått ditt approval iaf. Hoppas Lisa får densamma.
Jag är oftast osäker på min sak, men jag vet att jag har rätt om vilken artist din regering snackade om. It’s obvious. Han tippas väl i nuläget komma runt tredjeplatsen. Men jag gissar inte det. Han verkar inte poppis utomlands, och utlandsjuryn är ju fortfarande med.
Jag har ju överlag problem med sångröster som inte nått puberteten än. Om 5 år kanske han sjunger fruktansvärt mörkt och behagligt (eller så förstör målbrottet hans sångkarriär). För med den ljusa tonårsstämma han har nu… nej jag är inget fan.