Eurovision Song Contest:s YouTube-kanal når 4 miljarder visningar!
2019-08-07 (onsdag)Schlagerpinglan: Tidigare i veckan presenterade jag vilka Eurovision-videor som varit de mest populära på den officiella ESC-YouTube-kanalen de senaste tre månaderna och nu, när kanalen nått 4 miljarder visningar, kan vi ta en titt på vilka ESC-bidrag som totalt sett fått flest visningar:
Topp-tio – mest sedda ESC-bidragen:
“4 Billion Views on the Eurovision Song Contest YouTube Channel!”
(3:58 – Aug 6, 2019)
ESC-låtarna med flest antal visningar på den officiella ESC-YouTube-kanalen: |
||||
1. | Israel 2018: | “Toy“, Netta | (1:a i finalen) | |
2. | Österrike 2014: | “Rise Like a Phoenix“, Conchita Wurst | (1:a i finalen) | |
3. | Sverige 2015: | “Heroes“, Måns Zelmerlöw | (1:a i finalen) | |
4. | Frankrike 2010: | “Allez Olla Olé“, Jessy Matador | (12:a i finalen) | |
5. | Tyskland 2010: | “Satellite“, Lena | (1:a i finalen) | |
6. | Sverige 2012: | “Euphoria“, Loreen | (1:a i finalen) | |
7. | Cypern 2018: | “Fuego“, Eleni Foureira | (2:a i finalen) | |
8. | Ryssland 2016: | “You Are The Only One“, Sergey Lazarev | (3:a i finalen) | |
9. | Ryssland 2015: | “A Million Voices“, Polina Gagarina | (2:a i finalen) | |
10. | Tjeckien 2018: | “Lie To Me“, Mikolas Josef | (6:a i finalen) | |
(Källa: eurovision.tv – Sammanställning – schlagerpinglan.se) |
Schlagerpinglan: Topp-tre-bidragen i listan ovan är inte några jag skulle kalla mina personliga favoriter men i gengäld så är de resterande sju några som jag själv varit med och hjälpt upp antal visningar på rejält genom åren. 🙂
Skulle jag utse en personlig topp-tre av ovanstående bidrag så hade det nog blivit: “Allez Olla Olé” (2010), “Fuego” (2018) och “You Are The Only One” (2016)… men egentligen tycker jag nog att samtliga sju är topp-tre-material som var roliga att bli påmind om. 🙂
Lämna en kommentar